קבלן שלד – כיצד בוחרים את האיש הנכון

קבלן שלד – כיצד בוחרים את האיש הנכון

כשאנחנו עומדים לבנות מבנה חדש, בין אם מבנה פרטי, מבנה עסקי או כל מבנה אחר, אנחנו צריכים להעסיק, כידוע, שורה של בעלי מקצוע אשר אמורים להיות אחראים על כל תהליך הבנייה, מתחילתו ועד סופו.

באופן טבעי, חלק גדול מאותו צוות יגיע ביחד עם מנהל העבודה או הקבלן אשר יהיה אחראי על התהליך מתחילתו ועד סופו. לנו עדיף שגורם מקצועי ינהל את כל התהליך, בין אם זה במובן שהוא יגייס את הצוות, וכמובן ינהל אותו ויהיה אחראי על כל תהליך העבודה, כך אנחנו נעבוד אך ורק מולו ולא מול כל בעל מקצוע ומול כל הצוות, דבר שגם דורש מאיתנו ידע וניסיון, גם ידרוש מאיתנו להשקיע לא מעט זמן, וצריך לומר שזה לא דבר פשוט לנהל צוות עובדים שאחראי על כל התהליך של עבודת בנייה.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות, כשאנחנו נדרשים לשכור קבלן שלד. להבדיל מקבלן בנייה רגיל, אז הרבה קל לנו לייצר פרמטרים כיצד לבחור את הקבלן איתו אנחנו רוצים לעבוד, קל לנו לקראו המלצות, לקבל חוות דעת, לראות עם מי שווה לנו לעבוד ועם מי לא, אזי שבמקרה של קבלן שלד זה שונה ולו בגלל שקבלן שלד הוא לא מישהו שאנחנו יכולים למצוא בדיוק פרמטרים מוכרים לנו בשביל להחליט עם מי לעבוד. מה עוד שהרבה פעמים, זה יותר תלוי בקבלן הבנייה עצמו, כלומר, הוא צריך להחליט עם מי יהיה לו מתאים לעבוד, איזה קבלן שלד יוכל לבצע את העבודה בצורה נכונה וטובה, כך שהוא יוכל להתבסס על העבודה שלו בשביל להמשיך את תהליך הבנייה.

לכן, כשאנחנו רוצים לבחור קבלן שלד, מוטב לנו לבקש מקבלן הבנייה שיחפש עבורנו את האיש הנכון איתו משתלם לנו לעבוד, בין אם זה ביחס לתקציב שעומד לרשותנו, ביחס ללוח הזמנים שלנו וביחס לתנאים אחרים שיכולים להשפיע עלינו כך או אחרת בתהליך העבודה.

אחרי שייבחר קבלן שלד, נוכל להתחיל את העבודה, במטרה שהוא יעמוד בלוח הזמנים של תהליך הבנייה כולו.